Terug naar overzicht

Microsoft Teams: je digitale telefooncentrale

17 november 2020

Het zal niemand ontgaan zijn hoe het gebruik van Microsoft Teams de afgelopen maanden een enorme vlucht heeft genomen. Maar waar voornamelijk gesproken wordt over de samenwerkingsmogelijkheden en videobellen, zien we dat een andere zeer belangrijke functie onderbelicht lijkt; Teams als je online telefooncentrale.

Nu is het vaak nog dat wanneer een klant belt en een bepaalde medewerker wil spreken die niet op kantoor aanwezig is, degene die de telefoon aanneemt het mobiele (privé)nummer van de medewerker aan de klant geeft. Een van de nadelen hiervan is, dat je als organisatie niet kunt bijhouden of het gesprek vervolgens ook echt heeft plaats gevonden.

Alles vanuit één applicatie

Met Microsoft Teams als je primaire telefooncentrale, kun je via het systeem klanten direct doorverbinden en ook daadwerkelijk volgen of het gesprek plaatst vindt. Je huidige vaste nummers kun je gewoon blijven gebruiken en je kunt het systeem volledig naar de wensen van je bedrijf inrichten, inclusief keuzemenu’s en wachtmuziek.

Telefooncentrale in de cloud

‘Betekent dit dat ik geen fysieke telefooncentrale meer op kantoor heb?’ Inderdaad, je verplaatst je centrale naar de Microsoft Cloud. Dat klinkt misschien in eerste instantie eng, maar Seeya zorgt ervoor dat uw centrale altijd online is, dankzij onze redundant aanpak; het gebruik van meerdere Azure servers.

Seeya beheert je Teams omgeving

De afgelopen jaren heeft Seeya zich ontwikkelt tot dé expert op het gebied van Microsoft Telefonie en Teams. Zeker nu ISDN verdwenen is en VoIP-bellen de standaard is geworden, zijn we ervan overtuigd dat Teams en Microsoft de beste manier van “ouderwets” bellen aanbieden. We zijn er om je te adviseren, je telefooncentrale volledig in te richten, waar nodig je mensen training te geven en uiteraard beheren we het systeem 24/7. We houden de lijnen kort en staan klaar wanneer dat nodig is.

Om je nog meer te laten profiteren van de functies van Microsoft Teams en Telefonie, starten we een blog. Hierin geven we tips over het gebruik en vertellen we het laatste nieuws. Wil je hiervan op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor onze e-maillijst. Dan krijg je de blogs direct in je Inbox.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.